отримувати новини АртПоля

 

21 ВЕРЕСНЯ

АРТПОЛЕ НА ГОГОЛЬFEST

Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва ГогольFest
арт-кластер «Видубичі»

14:00, Вулична музична сцена — Уніж-Цех (вхід відьний)
16:00, Кінозал — вистава «Альберт, або Найвища форма страти» (вхід 70 грн., квитки можна придбати на parter.ua та 1001bilet.com.ua, а також в касах)
22:00, Музична сцена — Gutzul Magik Foundation (вхід вільний)
а також у дитячій програмі
12:30, Аудиторіум, co-working — майстерня з витинанки «Я+маска»

ГогольFest — це саме той майданчик, на якому народжені на АртПолі мультидисциплінарні проекти можуть проявитися у своїй новій міській формі, до того ж дещо вдосконаленій і розвиненій. На ГогольFestі агенція АртПоле вперше представить три перформанси, що в майбутньому напевне асоціюватимуться з новою хвилею Станіславського феномену. В них задіяні три добре відомі харизматичні особистості з міста Івано-Франківськ, цього разу — у співпраці з талановитими музикантами й художниками зі Львова, Києва, Москви…

 

Юрій Андрухович — письменник і перекладач, безпосередній учасник Станіславського феномену, який свого часу новою постмодерною формою підірвав загальне уявлення про українську культуру. Андрухович і надалі багато експериментує, часто проявляючись не лише як автор текстів, але і як співак, і як актор, що йому вдається. Під час ГогольFestу можна переконатися в цьому, побувавши на виставі «Альберт, або Найвища форма страти» за його новим твором. «Альберт» — гра слів, інтонацій, жестів, що виникає у відчайдушній, ризикованій і водночас гармонійній взаємодії з чудовими музикантами — контрабасистом Марком Токарем і співачкою Уляною Горбачевською. Виставу доповнює тонка, іронічна, пронизлива графіка Анатолія Бєлова, що оживає під час вистави завдяки роботі vj-group «CUBE». Аудіо-атмосферу дійства підтримує звукорежисер Віктор Новожилов. Автор ідеї проекту — Оля Михайлюк — обіцяє, що під час ГогольFestу особлива увага приділятиметься музичним та інтонаційним нюансам, на відміну від інших показів тут все буде стримано й мінімалізовано, але від того не менш глибоко. (Проект здійснюється за підтримки програми і³ Фонду Ріната Ахметова «Розвиток України».)

 

Олег Гнатів (Мох) — духовний наставник Оркестру радості і щастя «Перкалаба», цього разу продемонструє власну зброю проти страху, розроблену разом з московським актором і музикантом Прохором Алєєксєєвим — аудіовізуальний перформанс GutzulMagikFoundation. Прадавні гуцульські замовляння органічно входять в сучасний музичний контекст та підсилюються несамовито кольоровою, часом отруйно-фіолетовою чи небезпечно-рожевою відеопроекцією, підсвічуючи шлях у потойбіччя. Візуалізація: vj DaPix. Обов’язкове додавання до проекту експресивного руху-танцю, а також звучання живого інструменту — у випадку ГогольFestу автори обіцяють, що це буде труба. Легко увібравши в себе цю суміш з автентики й електронної музики, можна опинитися на тій трансцендентальній дискотеці, про яку завжди мріялось. І тоді відчути, скільки самоіронії, відкритості й взаємної радості потрібно, щоб не боятися темряви.

 

Ярема Стецик — автор ідеї та керівник загальноукраїнського руху спонтанної хорової творчості «Як умієм, так і пієм», колишній музикант «Перкалаби», дизайнер-філософ, що бореться із зіпсованим смаком наших містобудівників усіма доступними методами — не тільки розробляючи дивовижні художні проекти, але й створюючи пісні як от «Ламіната — гівно», а потім виконуючи їх з хором, який він може зібрати під час будь-якого масового заходу. На ГогольFestі Ярема виступить зі своїм найпотужнішим і найзворушливішим проектом «Уніж-Цех», який складають столяри із села Уніж. За допомогою шуруповертів, молотків та інших інструментів, що звучать під час справжньої чоловічої роботи, вони виконуватимуть аудіо-композиції і майструватимуть корисні дерев’яні речі. Що буде краще — процес чи результат — не беремося стверджувати, але напевне на всіх чекає захопливе видовище.   

Всі три проекти містять в собі сакральне, потойбічне, ірраціональне, що зазвичай відкривається нам у співвідношенні з буденним, яке, в свою чергу, містить ірраціональне, потойбічне, сакральне. Про справжнє і вигадане, про чорне і біле, про добро і зло і, звичайно, про присутність одного в іншому йтиметься в усіх трьох наших перформансах. «Уніж-Цех» не намагається аналізувати темне-світле, а пропонує просто робити свою справу і «не халтурити, граючи до Бога». Натомість герой Юрія Андруховича Альберт (злодій? монах? комедіант?), готовий віддати душу дияволу, аби уникнути смертної кари, однак викликає дивну симпатію і змушує поставити собі безліч запитань. «Ангел сидит єму на правім плечу, а Юда на лівім плечу, ангел шепче у праве ухо а Юда у ліве», — йдеться в одному з замовлянь Gutzul Magik Foundation. З вірою в перемогу всіх страхів за допомогою світлих і кольорових сил ми починаємо!